Fast

Hahah japp efter två och ett halv år med körkort så körde jag nyss fast med bilen för första gången. Inte ens när jag bodde i Branäs så hände det men nu hände det mitt på herrhagen. Jag älskar snön men Karlstad kommun är så himla dåliga på att röja undan den och det finns närsan ingenstans att parkera bilarna utan att köra fast. Som tur är finns det underbara hjälpsamma människor. Det var tillslut fyra stycken som hjälpte till att trycka på min bil så att jag tillslut kom loss och nu är bilen parkerad på en för hoppningsvis bättre ställe. Jaja så kan det gå.
 
Annars då. Idag har jag haft Dante här och vi gick (försökte gå) på en promenad men det snöade nått så in i bomben och det var inte plogat någonstans men tillslut kom vi i alla fall runt. Stack upp till Konsum en snabbis och sen in i värmen igen och lagade fläskkorv med mos. Aldrig käkat fläskkorv men det var helt okej dock inte i närheten så gott som värmlandskorv.
Just nu sitter jag ensam hemma och ser på sista avsnitten av The Dudesons och bara mår så jävla gött. Jag är så jäävla sugen på tatuering så att jag tror jag spricker och det blir ju inte bättre när daniel kom hem nygaddad förut. Nä nu ska jag se på Mulan :)
 
Här kommer en liten bild på lilla Dante
 


Värmlandskorv <3

Svar: Såå jäkla gott! :D
Mimmi Lepp

2014-01-30 | 23:15:55

Hej Mimmi !

Vad är det för hund ? Har du skaffat en till ? Dvärgpincher, eller hur ? Jättesöt ! Här är det soligt och varmt. Igår var jag till Laredo do Pai Mateus med Eero och Taina, och idag åker vi till Barra. Tar med oss Per och Lisbeth tillbaka. Mari har ju bjudit dom till sin födelsedag på måndag. Hon skall laga till Moqueca med skaldjur.
Puss och kram från.
Pappa

Svar: Hej Pappa! Jo Dante är en hund som jag är "dagmatte" åt, har honom tre dagar i veckan. Han är en en blandras och föredetta gatuhund från Spanien som hon har hämtat hem. Därför hon har inte riktigt kolla på alla raser som är i han men någon dvärgpincher är det inte ;)

Vad trevligt att åka på lite utflykter fasta att du säkert har vart på alla ställen flera gånger ;) Du får Hälsa Mari så jättemycket från oss på hennes födelsedag på måndag!
Puss och Kram
Mimmi Lepp

2014-01-31 | 11:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback