Norrköping

I tisdags så var första dagen för utbildningen och det var väldigt mycket som man skulle försöka komma ihåg och lära sig. Jag jobbade 10-19 och under buffén fick jag stå i kassan och lära mig den och sen fick jag hjälpa till att "rodda" alltså plocka av och göra rent på borden. 

Dagen efter jobbade jag också 10-19 och fick under buffén rodda och hålla koll på buffén och fylla på där. Efter min rast fick jag sitta med ett utbildningsprogram på datorn i några timmar innan jag åkte hem. 

På torsdagen var jag ledig så jag och farfar gick in till stan och käkade lunchbuffé på ett mysigt ställe med utsikt över stan. Efter lunchen gick jag hem och bytte om och gick sedan ut och sprang längs efter vattnet i det fina vädret. Jag har alltid tyckt att Norrköping vart en fin stad och det är det verkligen! 

Igår jobbade jag 15-23:30 och skulle för första gången ta ett eget bort. I början var det nervöst och en delngrejer blev fel osv men ju mer tiden gick desto bättre gick det och tillslut hade jag tre stycken bort helt själv! :) När kvällen var slut hade jag till och med skrapat ihop 145kr i dricks. Min allra första dricks!! :D

Idag så börjar jag inte för ens kl 17 så idag har jag vart ute och gått och gick även förbi och tog med kinamat hem till mig och farfar. Återigen så beundras jag över hur fin denna staden är! 

Bild från igår och idag









Hej Mimmi !

Vad kul att du lyckats så bra i "restaurangbranschen" !
Och att du dessutom får dricks visar ju bara på att du är populär ! Men det har ju förstås denna stolta far insett hela tiden !
Visst är Norrköping fint ! Jag har också alltid gillat staden. Parken framför lägenheten är ju jättemysig också.
Hälsa Punya och säg att jag tänker på honom och saknar honom !

Puss och kram från:
Pappa

Svar: Hej på dig!
Ja det är faktiskt riktigt kul och idag fick jag till och med ännu mer dricks ;)
Och ja det är en himla fin stad, gillar allt vatten och fina gammal fabriksbyggnaderna! Jag ska hälsa farfar och så tycker jag att du ska ta och ringa honom någon dag!

Puss och kram!
Mimmi Lepp

2014-03-29 | 15:38:44

Ska du flytta dit nu? och vart är det du har fått jobb? pizza hut? :D

roligt iallafall!

Svar: Nej jag är här i Norrköping på utbildning inför pizza hut som öppnar i Karlstad :D Så jag gör min sista dag imorgon och sen kommer jag hem igen :)
Mimmi Lepp

2014-03-30 | 17:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback