Födelsedagsfirande!

Lördagskvällen var hur mysig som helst! Det var jag, Anna, Klara-Lovisa och Angelica och vi satt här hemma och käkade tacos, drack vin och pratade om allt. Vi hann även med lite god efterrätt innan dom runt 2 gick hem. Fick också ett jättefint sushiset av dom <3

Min födelsedag (gårdagen) spenderades hemma i Kärne med smörgåstårta och den traditionella blåbärstårtan. Synd att inte du var med pappa som älskar smörgåstårta så ;) Fick mycket fina och bra presenter. 21 år, vilken tråkig ålder egentligen och inte känns det något annorlunda än när jag var 20 ;)

Idag då så fyllde min vapendragare och kumpan Anna år så vi sågs inne i stan för en lunch och sen strosade jag runt själv på stan i jakt på något att spendera mina födelsedagspengar på. Det blev två sportbhar (stavar man så?), ett träningslinne, en träningströja och ett flerpack strumpor.

Meen det var nära att det inte blev något handlat alls för Mimmi idag. För när jag skulle cykla in till stan och nästan precis hade kommit iväg så hör jag något bakom mig, jag vänder mig om och ser något svart ligga på backen men tänker inte mer på det utan cyklar vidare. När jag kommer in till stan och ska till att ringa Anna så ser jag att jag fått ett mail på Facebook från någon okänd person där det står något i stil med att personen har hittat en plånbok med mitt körkort. Först fattar jag ingenting men sen känner jag att min plånbok är borta! Då var det ju den som jag tappade när jag cyklade.
Som tur var så var denna underbara tjej så snäll att hon plockade upp den och kontaktade mig direkt och så snäll som hon var så stod hon kvar där jag tappat den så att jag kunde cykla dit och hämta den. Tänk att det finns så snälla människor. Och när jag insisterade på att ge henne 200:- av pengarna som låg i så vägrade hon. Det hade lika gärna kunnat vart någon oärlig människa som tog mina 1200:- och sen bara lämnat in den och sagt att det inte fanns något i. Så TACK så himla mycket du fina människa!

Så Nu ska jag sova! Slänger in en bild på min tårta ;) några mer kort blev det tyvärr inte med mobilen.



Hej Mimmi !

Det var allt en himla tur du hade med plånboken ! En liknande historia hände för Lars i Barra för en dryg vecka sedan. Han hade varit inne i en affär och kollat lite. Därefter gick han till ett lan-house och när han skulle betala, så var plånboken borta. Någon ficktjuv hade stulit den i affären. Han ringde mig och jag kom för att hjälpa honom tillbaka till Barra. När jag kom dit så hade en ung kille hittat plånboken på backen framför affären och hade sedan sökt upp Lars (Körkortet i plånboken). Pengarna var borta, men allt annat var kvar. Lars förlorade 200 Real. Tur i alla fall att killen var ärlig och att tjuven inte hade slängt bort plånboken och tagit kreditkorten.

Puss och kram.

Pappa

Svar: Jaa det är allt tur att det finns en del ärliga människor här i världen. Tur i oturen!Jag menar det blir ju ett sånt krångel om någon skulle ta den, pengar är väl inte hela världen att förlora men att man måste spärra alla kort och skaffa nytt.

Vad braa förresten att du kunde ta emot mitt sms, jag tänkte inte ens på att det inte gick förra gången.

Puss och Kram! <3
Mimmi Lepp

2013-03-26 | 11:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback