Cykeltur i snöstorm

Idag har jag fixat och donat hemma och jag har sprungit upp och ner till tvättstugan med tvätt. När klockan väl var dags så tog jag på mig alla kläder jag hade och slängde mig på cykeln in till gymmet och jag kan säga att det var rena självmordsförsöket. Inga vinterdäck på cykeln och cykeln levde sitt egna liv på den oplogade snötäckta vägen. Det var ett rent under att jag inte ramlade och slog ihjäl mig. Och någon dunjacka hade jag ju inte behövt (även om det va jättekallt) för jag satt på helspänn och hade fullt sjå att hålla mig kvar på cykeln att jag blev alldeles svettig. Självklart så kom jag sent MEN som tur va så fanns det biljett kvar till mig. Tabatan var i alla fall jättekul och hur jobbig som helst! Det gillar vi!

När jag skulle cykla hem igen så hade dom visserligen plogat vägen men då var det istället snöstorm och det tog betydligt längre tid att komma hem än vad det brukar göra. In genom dörren och snabbt in i duschen innan Susanne kom och plockade upp mig och vi åkte till Bergvik. Hon skulle handla och jag följde med som sällskap. Var inne en snabbis på Stadium också för att jag tänkte utnyttja mina 100:- som jag fick för att jag är Stadiummedlem. Hittade en fin rosa underställströja från Everest som kostade 99:-. Perfekt , det fick det bli.

Hem igen och käkade macka med skagenröra och sen kom Daniel, Adam, Alsterbo och Kim och vi såg på film och babblade. NU ligger jag i sängen och ska sova. Natti natti.




Hej Mimmi !

Oj vad jobbigt det måste ha varit, med snöfallet ! Att du bara orkar ge dig ut i eländet ? Kan du inte ta med dig Susanne och komma hit i stället ? Snart är det ju jul och jag sitter här ensam och längtar efter er båda ! Spela in Kalle Ankas ju, och köp en biljett och kom !
Hur är det förresten med Susanne ? Hon hör aldrig av sig längre. Sist skrev jag och hade en hel del frågor, men hittills inget svar alltså. Tråkigt.

Puss och kram från en Pappa som älskar ER BÅDA så mycket.

Pappa

Svar: Hej Pappa!
Haha ja det var jobbigt och cykla dåmen jag måste ju komma till gymmet så då har jag inget val.Jo jag hade mer än gärna kommit ner till dig men tyvärr har jag inga pengar till det :(

Det är bara bra med susanne, hon jobbar och pluggar och så tränar vi ju en hel del. Hur är det själv med dig då min gammla pappa ;)
Vad tycker du föresten om min nya design på bloggen?

Puss och kram jag älskar dig och saknar dig! <3
Mimmi Lepp

2012-12-07 | 15:54:22

Hej Mimmi !

Tack för svaret. Bloggen är fin, men det finns ett fel ! När jag skriver meddelande till dig, så blir texten så ljus så att jag knappt kan läsa den. Kan du fixa till detta ?
Hur det är med mig ? Jo då. Det går väl ? Jag är ju ensam nu (inga damer), men jag har besök här av Lars. Han kom till Brasilien den 13/11 och bor hos mig här i Jacuma. Han gillar inte "klimatet" i Barra, eftersom föreningen där är så knasig. Ola fortsätter sin häxjakt på mig. Han förlorade i alla fall i rätten mot mig. Skön seger.
Hälsa ALLA och be Susanne att höra av sig någon gång.

Puss och kram från
din GAMLA pappa.

2012-12-08 | 11:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback