En tripp med husbilen!

I fredags så åkts jag, mamma och Bengt iväg med husbilen. Vårt första stopp blev (enligt mina önskemål) High Chaparall där vi skulle ligga över på parkeringen under natten för att tidigt nästa morgon åka vidare några mil till Sjönevad. Tack vare detta så fick jag träffa Emma!!! Wiie! Det var typ 5 månader sen vi träffades sist så det var på tiden kan man säga. Vi gick och satte oss och tog några öl (och cider) och bara pratade tills klockan blev typ halv 2 och "puben" stängde.

På lördag morgon gick vi till Emmas jobb och sa hej då och fortsatte mot Sjönevad där vi skulle på marknad. Vi parkerade bilden och strosade runt en sväng tills vi kände oss nöjda och åkte vidare till Ullareds camping. Väl där käkade vi kvällsmat och spelade spel innan vi gick och la oss för att ladda batterierna inför nästkommande dag.

Upp tidigt på söndag morgon och iväg till Gekås för shopping. Det var inte alls mycket folk men vi började ändå med klädadelningen för att slippa trängsel och köer i provhytterna. När kläderna var köpta och vi fått mat i magen gick vi hem igen och vilade upp oss inför nästa vända och resterande avdelningar på köpcentret.
När också den rundan var avklarad så fick det bli en kall på det innan vi tog bussen tillbaka. Efter kvällsmaten spelade vi två rundor med minigolf och sen var det läggdags med ny bra bok.

Måndagmorgon kom och vi satte riktning mot Gränna! Detta kan nog vara i alla fall en av dom mysigaste och finaste städerna i Sverige! I alla fall så gick vi runt en sväng i stan och så klart köpte vi en massa polkagrissränger i olika smaker. En fika jan vi också med innan vi fortsatte vår tripp.
Egentligen skulle vi åka hem efter vi vart i Gränna men vi bestämde oss för att stanna en natt till och hittade det perfekta övernattningsstället... "Hammarsundet" Hur vackert som helst och med jättefin utsikt och solnedgång. Vi satt ute och åt nyrökt röding, drack vin och spelade spel medans vi såg solen gå ner.