Året som gått

Detta året har det hänt en jävla massa saker både bra och dåliga, men mest bra saker faktist! När året började var jag väl fortfarande lite lessen över saker som hänt när skolan började på hösten och jag var också hur trött och sur som helst på den där jävla teaterskiten jag valt som linje. Jag var så sur och arg och tyckte att allt kunde dra åt helvete och jag ångrade hela tiden mitt beslut om att ha börjat på sundsta i stället för i forshaga. Sen kom dagen då vi skulle ha friluftsdag med klassen i bryngfjordsbacken och man kan väl säga att det var då jag och Hanne "träffades". Vi hade gått i samma klass redan en termin men vi hade nästan aldrig pratat med varandra utan det blev först då när vi båda skulle lära oss att åka snowboard. Vilken tur att jag tog med mej snowboarden dit och inte åkte längdskidor som dom flesta andra för vem vet hur lång tid det hade tagit innan jag och hanne började va.

I april tog jag också en tripp till pappa i Brasilien och dom veckorna var hur sköna som helst och det var bara pappa och jag. Även fast vi hade lite otur med vädret så hade vi dagar och stunder med skön värme och mycket sol och det blev sköna trevliga utflykter. Sen kom Valborg och jag skulle komma få många nya goda vänner, för det var nämligen då jag träffade en urgullig och snygg kille som hette daniel och hela hans sköna gäng!

Vårterminen fortsätter och det går mot sommar och när sommarlovet kom var jag fast besluten om att jag ville söka in igen till hundsport i forshaga och gå där i stället. Så jag skickade in men när jag väl fick beskedet att jag kommit in så kunde jag bara inte tacka ja utan det blev ett nej den här gången också.

Somaren var underbar! Jag och hanne drog till arvika och skönt folk och sköna band och bara mådde skönt. Somaren drog mot sitt slut och det blev dags för PIP som var sommarens höjdpunkt. Och dit drog jag ju förstås med mina tjejer och grabbgänget. Det var roliga dagar med ja vad ska man säga.. mycket lera, fulla typer xp och regn. Jag är glad i alla fall för att jag stannade och såg de band jag ville se... till skillnad från vissa andra ;) Under sommaren blev faktist inte så mycket bad och heller inga fester men många härliga stunder och minnen men kompisarna.

Sen drog skolan igång igen och jag återvände tillbaka till sundsta där många var glada att jag inte hade bytt men det var någon annan som hade bytt i stället. Hanne som hade tjatat på mej att inte jag fick byta till forshaga hade bytt till Walther, fan! :( Men skolan rullade på ändå och det började äntligen hända lite saker och min linje hade bytt från att vara ett jävla dagis till nått lite mer vettigt. Hösten vet jag inte riktigt vad jag ska säga om, blev mest fester och mysiga hemmakvällar med skönt folk.

Och nu när jag sitter här och tänker tillbaka på året som gått så blir jag bara så jävla glad. Detta året har varit det bästa på länge och jag har lärt känna massa nya mässiskor och vet äntligen vilka jag kan lita på och vilka som jag vill vara med. Så vad skulle inte passa bättre än att avsluta året och fira nyåret med just alla dessa människor som har gjort mitt 2009 till det bästa det kunnat bli. Tack till alla er, jag är så glad! <3




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback